Pick Up Teaching English as your Career

Search This Blog

Monday, October 27, 2008

Dirompak selepas kereta dilanggar

KOTA BHARU 24Okt. - Seorang guru perempuan cedera ditoreh dengan pisau oleh tiga penjenayah sebelum barangan berharga dan wang tunai miliknya bernilai RM25,000 dilarikan dalam satu kejadian di Kampung Peria, Kuala Krai, pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7.30 pagi, mangsa berusia 34 tahun yang mengalami kecederaan di tangan kiri diberi rawatan pesakit luar di Hospital Kuala Krai (HKK), setelah membuat laporan polis beberapa jam kemudian.

Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Supritendan Abdul Rahman Jaafar berkata, kejadian berlaku apabila sebuah kereta lain melanggar kereta mangsa dari belakang ketika memandu bersendirian ke sekolahnya di kampung berkenaan.

Bagaimanapun jelasnya, sebaik mangsa keluar untuk melihat kerosakan yang dialami, dua lelaki dari kereta terbabit turut keluar, tetapi terus memaksa guru itu masuk semula ke dalam keretanya.

"Mangsa di bawa ke sebuah ladang sawit, tetapi ketika berada di dalam kereta, seorang daripada penjenayah bukan sahaja mengugut mangsa malah tangannya dicucuk dan dikelar dengan pisau Rambo," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Katanya, mereka meragut rantai leher serta semua barang kemas yang dipakai mangsa, dianggarkan bernilai RM20,000 di samping wang RM1,000

hasil kutipan yuran murid lain-lain barangan berharga di dalam beg tangannya.Abdul Rahman menambah, selepas kejadian itu, mangsa ditinggalkan di tempat kejadian bersama keretanya dan tetapi penjenayah terbabit mengambil kunci kereta sebelum melarikan diri dengan kereta yang dipandu rakan mereka.

Mangsa, ujarnya, terpaksa berjalan kaki beberapa kilometer sebelum tiba di jalan utama bagi mendapatkan bantuan orang awam untuk dihantar ke hospital tersebut dan membuat laporan polis di balai berdekatan.

Beliau berharap, orang ramai yang terserempak dengan lelaki menaiki kereta jenis Proton Wira Aeroback yang rosak di bahagian depan supaya menghubungi segera balai polis berdekatan atau menghubunginya menerusi talian 09-9666222, bagi membantu siasatan berhubung kes tersebut.


No comments:

Search Box

Amazon.com

amazon.com